30/1 2011

Dagen har lunkat i lung takt. Mario i skolan kl 8. Men Vendela skulle vara på dagis 9 var inte där förren 10. Hon säger att hon inte vill o att ta på sig en strumpa kan ta en timme bara de. Hade jag veta att hon verkligen inte ville dit, hade hon själklart fått vara hemma. Men när hon vel är där o jag har gått, funkar de jätte bra o gumman vill inte åka hem sen när vi hämtat.

Sen åkte jag o lelle till Kupan o Shoppade loss :) Hittade Pippi Gardiner som ska upp i Vendelas rum snart 10 :- Mario hittat vi en tjock tröja 15:- En bunt med sereitidningar 2kr st. 3Kasset band 5:- st 2 till mig o en till barnen. En Video film 1kr O för er som störs sig Whs film....  En virkad duk 10:- Så 65kr fattigare gick vi ut från affären.

Vi Spenderade sen några timmar på Öppnaförskolan, där William fick leka av sig. Vi fikade o var med på sång samligen.

Lämnade in de sista papprena till ansökan om vårdnadsbidraget. Så nu ska Vi lära oss att leva på 3000:- plus lelles lön då. O de ska gå. Spara även pengar till höstens Semester...... Malta.

Vi handlade lite på coop, lelle hämtade Vendela o jag lagade Keba tallrikar till hela familjen. Lelle åkte till jobbet o jag forsatte med städ, lek ,tvätt lek och disk.
Sen håller jag på att flytta bort Alla leksaker som är i Vendelas rum/hörna till Vardagsrumets lekhöra. Tror hon får lättare att sova, då barnen bråkade om vilken film som skulle ses satte jag husvagnes/köks tv hos vendela.

Bjuder på dessa gosingar

Dessa grabbar finns nu till Salu :) Gotlandskanin på Genbank!!!
För er som vill  läsa mer om mina kaniner Lantraskaniner

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0