4 Maj! 2011

William växer o växer

6740g 66.5cm o 41,5 huvd

2Sprutor fick han, en i varje lår, stackarn, blev lite ledsen efter andra sprutan, o på kvällen fick han feber o var väldigt gnällig. I dag åt o sov han mest, förmodligen biverkning efter sprutan.

Pratde med min syster i dag, (o en del har någ hört de på radion.) Men när en anställd o en praktikant på en gård var vid göselbrunarna, så hittade de en druknad tant o hennes hund. Förmodligen skulle tanten rädda hunden o hoppat i efter. Så tråkit o sorgligt när sånt händer, hade hon tänkt lite o hämtat hjälp kunde ju båda ha levt idag.
De ryser i mig.

Var hos pappa i dag och fångade in en kanin som rymt, hennes nya ägare kommer på fredag, så hoppas att hon inte försöker ryma igen även om hon hällre springer fritt, vill jag ha henne i en bur. :)

Vi hade en kanin för ett par årsedan, när vi både på landet, han hete Herr Gotland, han skulle ut varje morgon när man gav kaninerna vatten o halm, så sprang han ute hela dagen, o när man var ute bland kaninerna på kvällen o gav den mat så kom han så snällt och hoppa in i buren igen. O blev han inte utsläppt på morgonen, om vi t:ex skulle bort blev han jätte arg o sur. :) Tvärr blev han skrämd av våran hund o han dog. Men de kan man kalla personlighet hos en kanin.

Mario ska börja gå hem från skolan nu o hoppas han kommer hem i morgon. Så slipper vi springa upp till skolan efter Öp. Förskolan.

Var på efterkoll i går, allt såg bra ut och jag fick ett recept på cerasett minipiller ska börja när min mens kommer. Så behöver jag inte ta ut någon spiral om vi nu skaffare ett till barn om ett par år. Vem vet........... Men sen får de någ räcka. Hoppas jag är nöjd då.... :) o lelle med förstås......

Dagen i morgon:

7-8 Väcker barn, frukost o Mario Ska vara i skolan till 8.
9:00 Går med två barn till Öp. FÖrskolan lämnar Vendela med väninan M o hennes dotter F utanför.
9:30-10:30 Babymassage
10:30-13:00 Öppna förskolan
13:00 Kommer hem o förhoppningsvis är Mario hemma. Vi har med oss M o F.
18:00 Middag o kvällsrutiner tänder nattning saga
20:00.21:00 Egen tid med William o ev. en vaken lelle.
22:00 Ska även jag i säng!!!

Så nu har ni läst om mitt svamel... :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0