28/4 2011

Sitter här med en sovande William i famnen, hoppas nu han sover en stund då min plan är att moppa köksgolvet, tror ni jag hinner fixa de???? Får hoppas de, för av någon annledning när jag bestämt mig för att göra något som att damsuga, moppa lägga in tvätt eller disk så ska William äta-han somnar-jag börjar-telefonen ringer-jag försätter- Någon av de stora barnen måste ha hjälp att fixa något super Viktigt-Gör ett nytt försök-William vaknar. Ja ni förstår.

Idag var Jag o William på babymassagen, de var jätte mysigt även om William bestämt sig för sittande massage. :)

Väninan M tog med Vendela o hennes dotter F och lekte utanför, tills Öppnaförskolan öppnade o massagen var slut. Så om ni har små barn så rek jag verkligen babymassage, så man kan änvända sig av samma typ till sina större barn. Studier har även vissat att babyn blir tryggare i sig själv. Även vid magvärk orolig ect. Ska massagen lugna barnet.

Vi var hela fm på förskolan, påvägen hem möte vi lelle o Mario som skulle handla lite, jag var sugen på grillning och lelle på att åka till Silverfallen. Så vi åkte till Silverfallen o grillade. Jätte mysigt med vattenfallet som strömar genom en kohage, så kor träffade vi även på med sina kalvar. Skog o vatten kan man önska sig något mer. Glada, trötta o blötta barn hade vi iallafall med oss hem. :)

William fick även testa lite ersättning, vilken gick jätte bra, så nu ska lelle ta den matningen några gånger i veckan, då vi märker att han är hungrig fast han ätit. Ska forsätta med amningen minst i 6månader. Fast med lite tillägg o snart även lite fast födda.

Vad ska ni hitta på i sommar då? Vi ska hjälpa pappa påbörja målningen av huset, hjälpa svärmor att flytta och lite dags turer ev, någon camping. Typ Sommarland, Astrid Lingrens värld och kolmården är planen....
Och massa bad o grillning förstås.....



Kram

Kommentarer
Postat av: Fanny

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-07 @ 17:45:19
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0