25/4 2011

Sätter här nu en stund vid datorn innan jag ska ta itur med vårat sovrum. William ska nu få sova i sin egna säng, då vi lånat den han har tills nu. Lennart har jag satt att bada William, blir hans första bad med pappa.

Varit en trevlig dag i dag, sov länge= Sen frukost. Sen tog vi barn och hundar o gick upp till CityCross/Jula/Klädhuset(plus några till) fikade lite på City cross. barnen fick korv m. bröd.

När vi kom hem, grillade vi kött och åt potatis sallad till. Muma.
Studsmattan blev upptagen o barnen hoppade en stund medan jag passade på o göra rent i kaninburen, o lelle krattade lite löv. Avslutade kvällen med vatten krig. :)


I fredgas åkte vi upp till mamma, tog en sväng förbi Ikea då mamma skulle köpa en Junior säng till min lillebror. Köpte ett plast lakan till vagen/sängen så Willaim kan luftas lite i bland. De jag hade till de andra barnen hade sprukit. :( Dog båten till Finlad, då de blir mycket billigare än hotell. Köper man med mat så blir de ännu bättre då hytten kostade 0 :- Barnen var rätt så trötta när vi gick ombord, så vi tog de lungt i lekrummet, Vendela o min lillebror Jamse var i bollhavet o ruchkanan, medan mario spelade ps2. På morgonen käkade vi frukost i hytten, innan vi steg i land i Finland. Käkade på M o njöt av de fina vädret i Helsingfors, gick lite o kollade i affärena. Hittade en "typ" ica affär o handlade lite till kvällen, o frukost.
Påvägen hem, var barbarnen lite piggare än ditvägen och Vendela han med att titta på trollkaren och Cirkuslekskolan. (Allt Grattis) Mario Spelad!



Så på Söndagen var vi åter i Svergie. Innan vi åkte vidare, stanade vi o fika hos mamma, byte lite barnkläder med varandra. Sen åkte vi o hämtade hem en hanne Mellenrudskanin, till min Uppfödning.
Gjorde några stop innan vi var hemma rätt sent. Hämtade hundarna hos pappa och vi grillade korv över en eld.

Vad hittade ni på i helgen???




Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0