Bullbak!!!

Här har de bakats bullar. Gjorde närmare hundra st. Barnen var med o bråkade vem skulle lägga i vad i smeten, Och äntligen vågade jag annvända mormor hushålls assistans som jag fick när hon flyttade för ca ett år sedan. :)

När degen skulle jäsas o jag skulle ta fram äggen, fanns de inga, så jag tog med barna o hundarna till Netto där de hade helg erbjudande på ägg. 6st för 5kr. Men när vi kom fram var de så klart slut. Så de fick bli 10 för 20kr. Rätt dyrt, när man fått ägg förrut av svärmor o svärfar, men när svärfar gick bort i våras, såldes hönsen så nu får vi köpa egna ägg.

Mario var med mest o bakade ut dem sen, Vendela kom lite då o då o ville vara med.

Min "lilla" lilla syster (20år) (har två småsystrar o 2små bröder) kom förrbi inte för att hon kunde hjälpa till mer än att äta sen då, brände hon den sista plåten, som jag bad henne ta när jag pratade i telefon. Hon stände av ungen o de brändes. Men de blev än 7påsar som jag fick lägga undan när de andra moffade. ;) 2 Sparde jag i kylen, då min Älskling säker vill ha några stycken, när han kommer hem i natt. Sen ska vi bort till en kompis o hennes barn i morgon, tror mest hon ville komma för bullarna, så jag får vel ta med en påse då.

Nä får vel kolla vad mina hulliganer gör nu.
Skulle så gärna lägga upp bilder, men min mineskortläsar är spårlåst borta. Ska fixa en ny nästa vecka så jag kan lägga upp några.


Kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0