27/10 2010

Hur kan man glömma att man jobbat ett par dagar förra Månaden?
När jag skulle kolla om mina föräldrapeninar var på väg in, såg jag att de även fanns lite lön på väg in på kontot.
Så Visst blir man glatt överaskad :) Fast räkningar kommer o barnen behöver alltig något, så de är bara att betala.

Sen ska vi börja julhandla lite smått, så man inte behöver handla i sista minuten. Vet att min Mormor berättade att (häng med nu) Min morfars Morfar dotter, köpte pressenter o julklapper när de var typ rea o förrvarade i ett speciellt skåp, så när de var dags, så kollade hon bara i Skåpet vad som kunde passa. Kanse ska försöka förra in de? Köper ju vinterkläder o sånt i bland när de rear ut inför våren. Men de är ju alltig så svårt att gissa vilken strl. barnen ska ha. Lättare med tjej, som är smal o följer sin kurva. Än med pojken som bildar sin egen kurva över de andra.

Var på mammagruppen i går, så trevligt att träffa de andra mamorna o snacka "Skit" medans barnen leker.
Fick redan på att Min utbildning jag vill gå finns här hemma. :) har bara hittat Vidar utb. till barnundersköterska typ hundra mil här i från. O flytta vill jag ju inte. Men går man undersköterska utb. här kan man "baka" in barn o undom. Bra va? Vill ju egentligen bli barnmorka men orkar inte plugga 100 år på högskola. Så denna utb. Bli perfekt. :)

Hoppas bara jag kommer in om ca 2år och att Vårdnadsbidraget finns kvar, så slipper jag söka csn.

Ska luncha med min Vänina T snart. Vad skulle man göra utan sina vänner :)
När barnen är i skolan/ dagis? Städa ??? :)
Sen hämta barnen  för att Julhandla lite, samt köpa täcke, kudde o sängkläder till bebisen. Så nu kommer jag sätta sprett på mina pengar på Ikea. :) Skulle vilja åka till ullared men är rädd att bilden haverar på väg. Våran lilla skrotis.

Hoppas allt är bra där ute. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0