22/10 2010

Började med att gå med Mario till skolan. Gick hem, kläde Vendela o gick ut då jag o en Vännina M och hennes dotter F Skulle till Öppnaförskolan, fick skjuts av en annan kompis I.

Barnen lekte o Vid 11 har de sångstund. De äldre barnen ca3-5år, får vara själva med den ena fröken.Vi mammor sätter oss o läser lite föräldratidningar, då jag ska gå o skika på Vendela, ser bara Väninans dotter o kollar då in i de stora rummet där föräldrana är med sin mindre barn. Där sitter hon med fröken o är jätte glad och sjunger. Sätter mig på en ledig plats i ringen, men inser snart att Vendela inte har något alls behov att ha sin mamma med :( Så jag går tillbaka till min tidning.

Vi tar följe hem i de slaskiga Väderlaget, kommer hem frusen o men en våt unge, Eller hennes kläder.

Ber älsklingen hämta Mario, då jag brörjar bli hungring o inte har lust att vara ute mer.
Börjar med maten. Pojkarna kommer hem, vi äter.
Åker o köper lite fredagsmys o den sista presenten tills i morgon.

Älskling äker till jobbet. Kommer hem sätter mig vid datorn, o efter en stund ringer Väninan M igen då dottern ska vara borta över helgen, o undrar om vi ska ut med hundarna. Vi träffas i parken där vi har en rätt dålig men fuktions duglig lekpark, o låter hundarna leka. Då kommer en pojke från Marios skola o undrar om Mario får komma hem o leka. Bestämer med mamman att hämta en stund senare. Vendela blev lite arg att hon inte fick stanna med. Men tycker ju att Mario ska kunna leka själv utan lillsyran.
Går hem med en trött dotter o två hundar. Hinner hänga upp tvätten, byta ytterkläder på Vendela, då hon är svart av lera från lekparken. Sätter henne i vagnen , fast jag tycker hon är alldeles för stor, men att dra ut henne igen o låta henne gå i 40minuter tur i retur är inget jag har lust med.

Hämtar Mario som har haft en rolig stund hos kompisen o syskonen.
Kommer äntligen hem, Barnen vill se på film Bolt.  Nä nu ska jag försöka få barnen att sova efter filmen så jag kan få sova. Fast kl bara är 21 känns de som de är midnatt. Är någ mörkret som lurara en.

Hoppas ni har en bra fredagskväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0