7 November 2010

Så var lovet slut o Vardagen börjar igen. Ingen sovmorgon för mig eller barnen förrän på Lördag :(

I går på alla helgonen var vi på barnensfarfar grav, samt i kyrkan där de hade tacksägelse.
Vi har egentligen flera gravar att besöka, men de ligger på olika ställen, så vi får försöka oss på flera gravar nästa helg.
I dag tog vi med barn o hundar efter lunchen och gick ner till Änderna för att mata. Så vi har någ gått, Barna cykla ca 4-5km. Så vi var så duktiga, fast de kändes i magen, på vägen hem. :( Samandragningar till tusen, gjorde inte jätte ont men de kändes.

Går in i V. 28, tänk vad tiden går fort, skriver de ofta men de gör de faktisk. Sen om ca 2 veckor är de ju advent åxå och då ska delar av julen fram. Vi brukar då plocka fram adventljustackar o dukar i fönstrena, o adventstacken (med 4ljus). Sen någon vecka innan jul eller när man hinner plockas allt utan granen fram. Grannen pyntas dagen innan eller på Julafton. Hoppas på riktig gran i år, om vi hinner fixa någon annars får de bli den i plast.

I år firar vi här hemma. Så mina syskon och min far kommer, ev min Mormor med. Så innan dess ska de bakas o grejas. Så allt är klart till Jul.

Sen firar vi med Barnens kusin o Farmor, faster o farbor, någon dag, då alla kan. O tillsist med Min mamma och hennes man samt min lillebror.

Så här brukar vi fira 3ggr. :)

Mer om de senare.

I morgon, ska vi åka till Älsklingens jobb o handla i den lilla butiken. typ 2-sortering eller sånt som inte hinner ut i affärena. Så ska vi fylla på våran frys. :)

Snart ska jag o Älsklingen mysa framför tv o se Beck......

Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0