3/2 2012

Så härligt just nu, fast vi har ju inga pengar för den h*lvetsen bilen bara ska gå sönder.
Men på något sätt känner jag mig så nöjd o tillfreds.

Jag få vara med om något som få vill eller kan göra. Jag är hemma med min barn. Som planen är nu är börjar William på dagis någon gång runt 3-4år, vi har plats runt hans 3årsdag, men vi känner just nu att börja på ett utedagis mitt i vintern blir nog inte så roligt. Så om vi kan så ska vi låta han börja till hösten i stället 2014.

Ingen av barnen ska förhoppningsvis få gå på Fritids, de är vårat mål. ;)
Hoppas att få forsätta som inhoppare då och då. Eller börja på deltid någon gång i framtiden. Just nu tänker jag bara njuta o lära mig att leva på mindre pengar, mer planering mer bak,o saftning. Själhushållning i liten skala. Men de är ju bara roligt.

Varför ska de vara så kallt?? 17-18 minus har vi haft i dag. Mario har varit i skolan o Vendela har varit på Upptäckarna. Farmor (barnens) mellanlandade här, innan hon skulle besöka sina föräldrar. Min lillebror stanande med en snabis innan han skulle hem. Måste säga att jag är Väldigt stålt storasyster till 4syskon. Som Jimmy 16år o lung o ordentlig kille, som kan laga Mat o har annsvar för sin skola o sina djur. Även om jag med var de så är han ju min lillebror o kommer alltid att vara.

Vi tog en promenad med hundarna nu på kvällen o de var kallt, men de gick. Just nu ser barnen på Lotta på bråkmakargatan/ karlsson på taket. En dubbel film.

Min kära mormor har blivit sjuk med, men hon är ju stark i själen, så hon är snart på fötter igen......

I morgon ska Mario på barnkalas på Baltarzar. Tror de blir toppen, om han gillar de fundera vi på att skaffa årskort där. Ett familjekort 500:- Rätt skaplit pris tycker jag.......


Har lite barnkläder som jag sorterat ut. pojk 68-74 o flick 110-116 så hojta om de är något ni behöver så skickar jag bilder. Sparar på mycket barnkläder, men även om de blir fler barn vill man ju kunna handla lite nytt ;)


Kram

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Brukar me sortera ut kläder men sparar en del också..även om jag tror det blri svårt få manenn gå med på en till om ngr år..hi,hi.

sen är jag ju inte purung.

hur gamla är era barn nu igen?

kramis

2012-02-04 @ 13:02:00
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

Då har vi 2 samma år då..

har också en 06:a och 11..he he låter som bilar eller nåt.

oj,1 år i morgon.så spännande..

fast känns nästan vemodigt när bebisarna redan blir året.ler.

kramis

2012-02-05 @ 20:23:50
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0