22/2 2012

Vet nu lite hur ni som är ensamstående har de, eller ni som har gubbar som jobbar gämt.
Vem kom på att man ska jobba 13:30 -22:00. Skift i all ära. Men när de inte finns något skift utan dessa tider ständigt. Sen säger företaget att de vill ha en bra lösning för familjen åxå. När ska tex Mario träffa sin pappa? Jo Lördag o söndag. Vendela har ju i allafall Torsdag till Söndag. De byter flera tusenlappar mindre i lön åxå......

Sen var tog jämställdheten väger? Jo de är jag som får klona mig när de kommer till ef/kvällarna. Men Klara mamma i familjen Annorlunda av de med 7hemmavarande barn att ta barnen själv vardagar ska jag vel klara 3 ef/kväll.

De var så mycket bättre när han jobbade natt. Då hade han från kl 14-15 till nattningen med barnen. 6-7timmar, har nu blivit 0 tid med barnen.....

Vendela var på Bvc o fick spruta, de var något hon inte ville alls, så de var jobbigt för henne. Hon var 114cm lång o vägde 25kg, lite mycket enligt kurvorna.

Mario var under tiden hos tanläkaren o lagdade ena tanden. :)

Var så trött så jag somnade när jag skulle natta William till  lite ef middags sömn, så jag skulle kunna plocka lite här hemma. Vaknade av att Vendela ropar att villiam var påvåg ut i trappan, då hon öppnade för att springa upp o kolla om bästisen var hemma. Så fick börja om med nannigen. :) William somnade o jag passade på att lägga in diskmaskinen. Kolla fac.... Kl 16:50 kom jag på att Vendela hade simskola kl 17. Vendela ville jätte gärna ditt ändå. De tar 30min att gå. Ja sa till Vendela att om hon tog de föriktigt kunde hon cykla i förväg. Men där hade jag lyckas med något i uppfostran, när hon inte såg mig eller skulle över vägen så stannade hon o väntade in mig.



De var så snälla att vi fick hoppa in i nästa grupp. Så hon fick simma ändå :) William ville med bada han omade sig för att få komma i. :) Första gången får man ju titta på. Ja hon lyssnade o försökt. Så de var Godkänt. :)

De öste ner när vi var klara, o min syster skulle träna så hon mötte oss då idrottshalen o badhuset är ihop byggt. Hon körde hem oss. :) Min andra syster hade redan innan vi börjat möt upp för att ta hundrana  på promenad...

Nu sover alla barn, o nu är de min tur.

God natt. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0