7 Mars 2011

Idag börjar vår vandring bort till dagis lämnade Vendela. Mario hade studiedag, så han fick följa med att väga och mäta William.

Vikt 5140g (4065g)
Längd 58,5cm (53cm)

Så han har gått upp mer än 1kg och växt 5,5cm. Inte konstigt att de stramar i str 56. ;) Ska börja plocka bort.....

Sen åt vi Lunch med kompisen J och hennes dotter I. Lelle gick sen och hämtade Vendela så vi kunde snacka lite skit. :) Gick hem med hundarna, tog bussen till Skövde. Har ju sökte efter allvädersbyxor/överdragsbyxor till Mario sen förra våren, men de finns liksom inte i hans strl. Då han är lite rund om magen. :) Såg för någon vecka sen att Ellos hade ända upp till 170. nu drar ju Mario mellan 140/150. Blev jätte glad och skulle beställa. Men man kan ju lämna synpunkter och de hade ju folk gjort. Byxorna var små i strl. och gick lätt sönder, var återkommade komentarer. Letade runt på nätet. De ända som fanns var Po.P. Så vi åkte ditt. Fanns två olika modeller. Men de större strl var små i modellen runt midjan i hans strl. Men den andra modellen som butiksbiträdet visade först som jag var tveksam till eftersom de bara gick upp i 128. Passade jätte bra.

Marios


Vendelas

Ja jag lånade bilderna!!!

Så härligt att de kommit in mycket lilla, så jag och Vendela blev så förälskade i de lilla, med de fick bli denna mössa till henne. William säger ju inte så mycket om han inte får något än, så han får vänta tills han behöver något. Han har ju fått så mycket av vår kära familj och vänner så han är nog nöjd. :)

Sen var mina skor helt slut och sockarna blir liksom blöta när jag är ute i dem. Så jag fick faktiskt ett par nya skor. Så nu har jag förlustat mig för hela våren, och kanse sommaren. ;) Har lite svårt att köpa saker till mig själv, och de är liksom lelle som får säga till mig när de dryper om sockarna, när jag varit ute.....

Sen tog vi bussen hem med tre trötta barn....

I går var vi hos Vänninan T och hennes familj, så barna fick leka både lördag (här) och söndag. (hos dem)

Lelle är ju adopoterd, så här är en bild med William i samma dress som lelle kom till svergie i.



Så roligt att man kan sätta på barnen kläder som man själv haft. Vendela har just nu ett par extra överdargs byxor som jag har haft.

Nä ska med sova nu..... Tidigt upp i morgon och lämna barn, amma, städa tvätta och diska. En hemmafrus vardag. Eller en hemma mammas förmiddag.... Innan de är dax att hämta de små liven. Får se om de råkar följa med ett exra barn från skola i morgon...


Kram








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0