17April! 2011

Nu är de bara 4dagar kvar till avresan till sthlm. Ska bli så skönt att komma bort en stund.
Tar då upp min "g:a " avelshanne Silver upp till Örebro där ha ska få nya flickor att "ta hand om". :)
2 andra kaniner en hane och en hona från kullarna i september, kommer även att flytta upp till Tidaholm i morgon. Samt min g:a Vitlanthane Jonas kommer även få följa med då hon har Vitlant, så han med kan få nya flickor :) Då vi bara har han, min Vitlant hona dog förra vintern, så han har ingen här. Bättre att han får "jobba" lite innan de är försent. :)

Påväg hem från Sthlm kommer jag att ta med en Mellenrudhane Alvin, så mina Melleruds hona Amfora kan få sina första kull, så småning om.

Svärmor har varit här sidan i fredags, så vi har fått lite hjälp med att tvätta. Hon är så sött springer omkring o läger i tvättmaskinen o diskmaskinen sen kommer hon och ber oss sätta på maskinerna. :)

Vi åkte även ut en sväng till pappa idag, o fixade lite bland kaninerna. Märkte några och gjorde rent hos endel. Barnen hjälpte till med mockning hos kona, mata dem och fåren.

Nu ska vi sova i morgon baby rytmik och en sväng till Lidköping då vi ska beställa en ravsten åt svärfar.

Hoppas ni med har haft en bra helg!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0