6 April 2011

Barnen sover, hundarna har rastas. William ska äta en gång till (tror jag) innan jag med kan krypa till kojs.

Lelle är på jobbet. Visst är jag jätte glad och tacksam att någon av oss har fast jobb, men hatar att han jobbar nätter. Han är jämt trött, och jag får ta de mesta här hemma, med barnen. Visst han damsuger i bland, lägger in en tvätt eller en disk. På helgerna är han uppe sent på nätterna, och sover länge, så våra helger känns liksom halva.
Sen dessa kassa fredagar då. Kommer hem kl 05:30 sover till 14:00 åker till jobbet 15:20. Hatar dessa fredag, men vi åker oftas ut till pappa eller besöker någon kompis, mormor ect. Men ändå. Så om han vill vara ledig någon fredag, så är de helt omöjligt att få ledigt, då de inte finns någon av vikarierna eller inringarna som vill jobba fredagar. Vadå då inte vill liksom,,, en annan har ju fått lära sig att ett jobb är ett jobb och är man arbtslös så får man vara glad för de timmar man får!!?? Ja nu har jag gnällt lite. :)

Till middag åt vi kåldormar med ris och majs.
Fundera på att göra köttfärslimpa med potatis i morgon.

I morgon ser schemat ut så här:
7:00 väcker Mario får i väg honom till skolan
8:00 Mario är i skolan och jag William och hundarna går hem.
8:30-10:00 Fixar här hemma...... Väcker Vendela o ger henne frukost.
10:30 fixar med de vi ska ha till Lunch Grönsakspaj., går till Öppna förskolan Min Vännina M o hennes dotterF, Ska ta med lite sallad.
13:00 Öppnaförskolan stänger, och de är dax att hämta Mario.
ca 15:?? Mellis
18:00 Middag
19:00-20:00 Nattar barn..........


Fint väder har vi haft, åkte hem till Väninan M och hennes familj, så barnen fick leka lite, och vi snacka lite skit :) och bebisar så klart.



Verkar som de blir fint väder i morgon med! Här håller vi tummar o tår.
För visst blir man mycket gladare om solen lyser?!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0