26/11 2010

Så sitter man här själv en fredags kväll, som alltig. Lillan sover o min stora spelar tvspel o halv sover. Låter han hållas en stund till. Sen får jag vel gå in o stänga av spelet och tv.

City gross har ju äntligen öppnat, då vi var där på premiärn. Efter vi hämtat Mario o Vendela på dagis skolan. De bjöds på korv med bröd, o festis. Jula hade åxå premiar då de byggt ut för att få plats med city gross plus att få större butik, så de bjöd på smörgåstårta. Så var den maten fixad :)

I går storhandlade vi på City gross, då vi bara handlade lite dagen innan. Samt besikta bilen. Lite att fixa på våran skorotbil, som vi nu ska försöka fixa pengar till. Väntar ju fortfarande på mina pengar från försäkringskassan, o när man ringer säger de alla olika.

I dag tog jag med barnen o badade, länge sen sist vi var i badhuset o själva utan pappa. Han brukar ju vara med, men han börjat ju jobba så tidigt på Fredagar. Men de gick bra o vi hade riktigt roligt. :)

När vi kom hem lagade vi Tackos gratäng. Sen plockade jag lite i köket, var meningen att jag skulle ta barnas rum samt baka lite till helgen, då Mario fyller 6år. * Stora killen * :) Men orkade bara köket, med trötthet och samandragningar, samt känner hur bebben trycker sig neråt, så ja orken finns inte.

Tog med barnen på en kort promenad eftersom hundarna måste ut, Nästa minus 10g inte kul. Då ingen jacka passar, o jag just nu har bara ett par mamma byxor som inte är trasiga. Här ska man ha dessa mammakläder i ca 6-8månader o de kan inte kolla mer än 1-3månader. Tröjorna håller, men inte byxorna. Så är de inte så roligt att gå ut. har försökt fixa en mamma jacka på Hm men Hm som finns här omkring tar inte ens in någon varmar tröja. Utan jag måste beställa. Vet ju inte ens hur de sitter, så jag har avaktat. Sen är de ju bra 2månader kvar innan vi får se den lilla. Får någ kolla typ tradera eller något. Men kallt var de även om de var en kort promenad.

Sen säger de som spår väder att vi ska få -20 även denna vinter hur ska vi överleva? Specielt när de blir så kallt i våran lgh.

Nä nu ska se om jag har lite energi, o ta disken, från i kväll!!!


Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0