17/1 2012

Undra varför man alltid känner sig så fattig, så här dagarna innan barnbidraget, fast vi har mat o både kyl o frys, så känner man sig jätte fattig. Känner ni med så? En 500:- är jätte mycket pengar, nu har vi ju lite mer än så men de får inte röras förrän de ände målet de är öronmärkta med. :)

Igår kväll gjorde jag en ny hemsida med våra kaniner , skicka gärna in o lämna en kommentar i Gästboken.
Den är långt ifrån klar, men lite finns allt inne på sidan.

Vad man är seg dessa dagar, vi har haft dimma hela dagen o de är kallt, eller inte om man gemför med i vintras.
Sen har jag ju en regel här hemma och de är att man ska ut o leka varje dag, just nu känner jag att de räcker med den utevitselsen barnen får i dagis o på skolan, vi får ta igen de i vår och sommar då man ändå är ute 24*7 ;)

Mario har blivit jätte noga med att städa sitt rum efter skolan, han plockar upp, damsuger och lägger på mattor, undra när de ska smitta av sig på lillsyran.........

Så sköt att slippa tjata på ett av barnen :)

De verkar bli ett babybom år i år, i sommar vet jag flera vänner o bekanta som väntar smått, blir så avis o bebis sjuk.... Även om jag vet att jag vill ha ett till inom en 2årsperiod, så blir känner jag mig inte riktigt redo än......
Även om Williams förlossning var så smidig så har jag inte glömt smärtan än huuu.

Var på ett Bouce pass i dag på gymmet, så skönt att komma bort ett tag.

Lelle är på jobbet nu, William sover ska snart väcka honom. Barnen ser på film, o ingen är sugen på Kvällsmat hmm men får fixa lite ändå, för så snart de ska sova kommer de bli så hungringa. ;)

Kram

Kommentarer
Postat av: Me and My Baby Dolls

Va skönt att åka utomlands, blir nog bra det :)

Vi funderra också om man ska dra iväg till nästa vinter istället ;)



Hur mår ni annars?

2012-01-19 @ 11:57:59
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Sv: Nej vi har inte vårdnadsbidrag, än... men jag kommer ansöka så fort jag inte kan vara mammaledig längre. Man får ju inte det när man uppbär någon form av ersättning, och jag kommer ju vara mammaledig ett bra tag till som det ser ut nu: men så fort jag börjar jobba igen kommer vi pussla så att ungarna inte behöver dagis och då kommer vi ta vårdnadsbidrag för att puscha upp lite till så att säga :)

2012-01-27 @ 01:46:20
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0