6/2 2012

För ett årsedan gick jag med värkar, jag hade haft förvärkar till o från sen v.20. Så denna dagen började som vanligt med förvärkar framåt middagen blev de starka och höll i sg någon minut, men endast typ en i timmen. Jag viste då att de var på G. Kl 14 ringde jag in till förlossningen, o de sa att jag fick komma in när jag kände att de var daxs.
Åt en perfekt och god middag, kottlet, potatis sås o grösaker hemma hos pappa.
Sen lämnade vi barnen hos Farmor åkte därifrån till förlossningen. När vi kom in vid 17:30 så ville de skicka hem mig då värkarna inte var regelbundna, men när de tog blodtrycket var de väldigt högt, så då kunde de lika gärna kolla om jag var öppen. 6-7cm så jag fick stanna. Duchade med jättevarmt vatten så skönt. Fick ett rum o där satt jag gick omkring mellan värkarna för att få igång de. En barnmorka var inne och kollade mig, o sa de ser ut som du sittter på kafe, då jag var så lung mellan värkarna. Kl 21:11 vattenavgång, Värkarna tättar o blir "mer" regelbunda . Krystvärkar 22:07 o 22:20 var William ute. Tänk om jag hade fått åkt hem............



Min lilla kille har blivit stor. ;)

Tårta för Morfar o moster o morbro i går. Mer firande blir de när g:a mormor fyller 70.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0