1/2 2012

Å vad jag är les på denna vintern, vill kunna vara ute hela dagen utan att frysa ihjäl.
Tänkt att kunna vara ute i trädgården, skogen eller parken direkt efter frukosten, låta barnen leka, promenera låta hundarana springa av sig, söka spår m.m Grilla lunchen, ha med mellis. Ha med underbara vänner, att prata och umgås med. Låta barnen leka. ÅÅÅÅ vad jag längtar.

Nå får lämna detta nu :)

Sen skrev jag att 3 av mina vänner ska ha barn, ja ska vi säga 5st, plus några bekanta. De känns som alla ska ha barn, jätte glad för deras skull. Längtar med att kunna gå med magen i vädret :) Man ska aldrig säga aldrig.....



Har tvättstugan, o tänk vara mycket tvätt 5personer vad gör inte 8 eller som i familjen annorlunda 13personer???? Har tvättmaskin, men måste ändå boka tvättstugan i bland.......

Har bakat pizza i dag, med köttfärs o grönsaker. Köpte en färdig deg, men blev så arg på den blev inte allas som jag ville. j...vlar vad jag hatar den, när jag skulle rulla ut den hade de inte rullar in den i hela bakplåtspappret som man får med o när jag skulle lägga den snyggt, så kladdade den i hop, fick då för mig att knoda ihop degen och kavla ut den igen. Men de var lönlöst.

Eftersom klockan var mycket o köttfärsen färdig stekt, fick jag göra en snabbdeg. Blev bra o barnen åt, räkte till och med till en matlåda, till lelle.

Av färsen som var kvar gjorde jag köttfärsås o gjorde piroger. Får se om jag fryser in eller äter dem i morgon.
Måste göra mer storkok så de alltid finns "snabbmat" att ta fram o värma när man har bråttom. för nu ska vi inte äta ute förutom en gång till Barnbidraget, vi har slarvat en del nu. Men ny månad nya tag.....

Fick pausa lite nu då en kanin skrek. Trodde först att de var katten som var på marsvinsungen, men de var ena kaninen. Såg inte först vad som hänt,  förren jag såg bitmärke på den ena kanin. Dessa honor har gått i hop i flera månader, o de är den yngsta som varit på den äldre. Varför just nu???? De har ju gått ihop så länge utan proplem.. Hmm fick snabbt ge kaninen till Mario som åxå kommit upp från sängen, jag sprang ut till kaninboden, där jag hade en extra bur, liten, men godkänd. Får bli hennes bur nu ett tag. Hon står nu i köket, så jag kan kämma bort henne riktigt mycket.

Nä nu ska jag snart lägga mig själv, William är med uppe då han bajat o ville ha ny blöja o ny välling, ligger just nu o myser med sin storebror.


Kram

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

kul å kika in i din blogg<3

å se lite bilder på fina barnen.

jag har hittat hit via hemmaföräldrar..

men jag kallar mej svintoflickan i bloggvärlden.

kramis

2012-02-03 @ 17:27:47
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0