30/11 -11

I Söndags var de exakt 7år sedan, som förvärkarna inte ville ge sig, Lelle skulle jobba på köttex o vi sov hos Svärmor o Svärfar. Eftersom jag åkt in en gång tidgare så tänkte vi avakta så lelle åkte till jobbet, medans jag log kvar i bäddsoffan, vet att jag skickade ett sms till min morfar som fyllde år, 27/11 att i dag skulle han förmodligen bli gammelmorfar i dag. När lelle hade jobbat klart ringde vi till förlossnings som sa att vi fick komma in. Vi åkte hem o bakade bbväskan innan vi åkte in till förlossningen, kom in, men hade inte öppnat mig så mycket än, men hade jätte ont, hamnade på oförlösta o fick någon tablett att sova på, men den hjälpte in så värta mycket, någon gån under natten/morgonen fick jag sterila kvadlar, de gjorde så j*vla ont, just när de sprutade in. Lelle som var så "stötande" Skrattade lite åt mig o fick skäll av barnmorskan som någ kunde ge han lite med. Kan ju säga att han inte skrattade mer. ;) De hjälpte o jag fick äntligen sova. Efter ett par timmarsläpte dem o jag fick åter igen dessa kvadlar, men nu hjälpte de ingenting. Fick då komma in i förlossningsrumet o andas luftgas, som jag tog alldeles förmycket o så var jag borta.

Vi fick frågan om att ha en doula hos oss som jag tackade jag till bara de att detta var hennes första förlossning, hade aldrig fått barn, och utbildade sig till barnmorka, kan ju säga att hon var mer hjälp för lelle än hos mig. Fick upp o gå lite med gå bord.

De fick sticka håll på vattnet o efter några timmar 20:44 var han ute.

Fick sy efter åt, men de var en lite pojke in min famn o lelle var någ rätt så chokad för de tog någ någon timme innan han vågade hålla vårat lilla under. Å jag tänkte alldrig mer barn, eller tidgast om 5år. ha 20 månader senare låg jag ju där igen.

De var första advent o helt fullt på avdelningen, o jag envisades med att lelle skulle vara kvar hos mig. Så vi blev instuvade i en handikaptoalett, så nära till toa hade vi, o våran lilla gosse låg i sin balja/säng o jollade hela natten o jag fick inte en blund i ögonen. Vi låg kvar 3nätter för att sedan få babyvård i hemmet.

Nu har lille Mario hunnit bli sju år, storebror till en syster o en bror.  börjat skolan.




Ni får läsa lite snett. Detta var med i tidningen i Måndagas.


Nä nu måste jag baka ut min deg. Sen har vi utvecklingsamtal för Mario o Movekids i kväll!!!!!!!

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0