16 Maj 2011

När jag kollade Mirkas blogg i dag, http://minbebis.com/blogg/tiobarnsmamma/vinnaren-2/
Så stod de något som fick mig att le, när jag insåg att den dära Karin som vunnit en av hennes tävlingar var jag.
Var lyckan gjord, brukar inte ha tur i spel :) o de här är den första blogg tävlingen jag vunnit. Hoppas nu att min vinnst kommer fram.

I dag hämtade vi Mario tidigare i skolan, då vi skulle kolla på hans utväxt han har bakom örat. Läkaren trodde de var något vårtliknade, skulle ta en närmare titt nästa vecka o ta bort den.

Svärmor kom förbi då hon skulle betala sin lgh idag.  Sen åkte vi till lgh med några lass.
Jag lelle o William tog med hundarna o snabb handlade när barnen såg kvällsfilm, lite mysigt att bara komma i väg bara älskling o jag. William sov i vagnen. Men inga ungar att ha koll på utan bara vi :)

Nu sover alla barnen . William har lite svårt att sova på dagen, o han blir jätte trött o den ända han somnar av är att få ligga i vagnen. Han har börjat vakna lätt åxå, o hans syskon ska ju bara klappa o greja o då vaknar han :( så just nu ligger han i vagnen så jag kan dra med den, då vet jag att han kan få sova.

Vendela har fått för sig att vi ska ha massa barn. :) Hon har vel sett för mycket på familjen annorlunda, o då ska vi ha varanan tjej/kille. Så i går pratade vi lite om barn, o jag sa att ett barn vill vi någ ha till lite senare. Då tittar hon fundersamt o frågar, men alla barnen som ligger i pappas snopp då??? För de första vad har hon hört de??? o för de andra vad svarar man???? Försökte förklara lite knasigt, men ungefär att de är vi som bestämer hur många barn vi vill ha....... Hon är även med mig o ser på En unge i minuten, då hon har så svårt att sova, o de är de jag tittar på och hon tycker de är jätte intressant, är ju lite rädd att hon ska bli avskräckt, men jag svara snällt på hennes frågor, hur de var när hon föddes, om hon skrek ect ect. :)

Nä i morgon är de en ny dag, o måste få upp min tvätt från tvättstugan, men torktumlarnen torkar inte längre :( o ja de är så dålig tork där nere, så hoppas nu att allt hinner torka tills i morgon då grannen ska tvätta. Men kommer att få ta upp o hänga här ändå......

Planeringen för i morgon....

8:00 Mario ska vara i skolan
8:45 Vendela ska vara på dagis
9:00-13:00 Plockar, damsuger, diskar o tvättar ( Ska ha tjejkväll på lördag)
13:00 Väntar hem mario
13:45 Hämtar Vendela
14:30 Mellis
15:00- 18:00 Barna leker, läxor o trädgården
18:00 Middag
20:00 Förhoppningsvis sover barnen......

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0